Wij informeren u graag over ons vakgebied!

Neurologische chiropractie bij verschillende soorten hoofdpijn

Veel mensen hebben wel eens last van hoofdpijn. Vaak is hoofdpijn een onschuldige klacht en bent u er na een nacht goed slapen van af. Dit artikel gaat over verschillende soorten hoofdpijn en hoe neurologische chiropractie kan bijdragen aan het verminderen van de klachten.

Chiropractische zorg bij cervicogene hoofdpijn

Hoofdpijn is een klacht waar velen van ons weleens mee te maken hebben. Vaak is dit tijdelijk en is hoofdpijn geen aanleiding tot zorgen. Toch zijn er ook mensen voor wie hoofdpijn een flinke belemmering vormt in hun dagelijks leven. Het is dan belangrijk om hulp in te schakelen van een professional.

Ik hoor altijd een ruis in mijn oor, kan een chiropractor helpen

Oorsuizen wordt in de medische wereld aangeduid met de term tinnitus aurium. Tinnitus is een vorm van gehoorschade waarbij mensen vervelende geluiden horen die er eigenlijk niet zijn. Deze geluiden lopen sterk uiteen, maar de beroemde ‘piep in het oor’ is het meest voorkomend.

Chiropractische zorg bij een cervicale dystonie

Cervicale dystonie is een neuromusculaire aandoening die betrekking heeft op de nek- en soms ook de schouderregio. Een andere naam voor deze aandoening is spasmodische torticollis. Specifiek gezien is de musculus sternocleidomastoïdeus de spier die hier het meeste bij betrokken is.

Bezoek onze chiropractie praktijk in Haarlem

Een chiropractor houdt zich bezig met de communicatie in het lichaam tussen het zenuwstelsel en de gewrichten van de wervelkolom. Door een goede communicatie kan het lichaam zonder klachten bewegen en functioneert het zenuwstelsel optimaal.

Hoe kan een chiropractor mij helpen met dystonie?

Dystonie is een stoornis aan het bewegingsapparaat dat bestaat uit aanhoudende of wisselende verhoogde spierspanning. Deze verhoogde spierspanning veroorzaakt langzame, herhalende bewegingen die niet onderdrukt kunnen worden. Dystonie kan zich beperken tot een of enkele lichaamsdelen, maar kan ook verspreid zijn over een groot deel van het lichaam.

Chiropractische zorg bij een frozen shoulder

Zoals de naam wellicht al doet vermoeden, heeft u bij een frozen shoulder last van een stijve schouder. Bovendien komt er veel pijn bij kijken. Hierdoor kunt u belemmerd zijn in uw dagelijks leven bij activiteiten zoals aan- en uitkleden, iets uit een kast pakken en tijdens het sporten en autorijden.

Chiropractische hulp bij evenwichtsstoornissen

De meeste mensen zullen het volgende gevoel herkennen en weleens hebben meegemaakt: licht worden in het hoofd, omdat ze iets te snel zijn opgestaan van de bank om vervolgens weer neer te ploffen op de kussens. Vaak gebeurt dit op dagen dat we erg moe zijn of bijvoorbeeld weinig hebben gedronken.